Zonguldak 112 Acil Çağrı Merkezi, Emniyet, Jandarma, Sağlık, İtfaiye, Orman, Sahil Güvenlik ve AFAD gibi kurumlarla iş birliği içinde 7/24 kesintisiz acil yardım hizmeti sunmaya devam ediyor. 2024 yılı verilerine göre, 573.093 çağrı cevaplandı ve 248.438 vaka için acil yardım hizmeti sunuldu.
Ancak, asılsız ihbarlar ve gereksiz aramalar nedeniyle 49 kişiye idari para cezası uygulandı. 112 Acil Çağrı Merkezi, bu tür aramaların önüne geçmek için çeşitli önlemler alıyor.
112'yi daha erişilebilir hale getirmek amacıyla çeşitli yenilikler de hayata geçirildi. Web ihbar sistemi (ihbar.ng112.gov.tr) üzerinden yazılı ihbar yapılabiliyor. Ayrıca, cep telefonlarından 112'ye SMS ile ihbar gönderilebiliyor. İşitme engelli bireyler için Engelsiz 112 uygulaması ile işaret dili desteği sunuluyor. E-Call acil araç araması ve AFAD Acil uygulaması ile modern teknolojilerden faydalanılıyor. Ayrıca, Türkçe dışında İngilizce, Almanca, Arapça ve Rusça dillerinde çağrı karşılama hizmeti sağlanıyor.
Asılsız ihbar ve gereksiz aramalar konusunda da uyarıda bulunan 112 Acil Çağrı Merkezi, 5326 sayılı Kabahatler Kanunu gereğince 2.850 TL idari para cezası uygulanacağını belirtti.