Cumhuriyetin ilanından sonra kurulan ilk kent Zonguldak’ta ilk imar planı mimar Asım Kömürcüoğlu tarafından çizildi.  Cumhuriyet'in ilanı ile 35 kentin imar planını yapan Cumhuriyet döneminin mimarlarından Kömürcüoğlu, Zonguldak imar planında kenti ikiye bölen derelerin birleşme noktasına, limana kadar uzanan stratejik bir köprü önerdi.
Köprüye ‘üst üstteki' anlamına gelen Fevkani ismi verildi.

Efe Baran Kazancı sonsuzluğa uğurlandı Efe Baran Kazancı sonsuzluğa uğurlandı

1956 yılında Alman firması MAİG tarafından inşası tamamlanan Fevkani Köprüsü iki yakayı birleştiren kesintisiz karayolu ve demiryolu ulaşımını sağlayan Türkiye’nin ilk çelik viyadüğü oldu. Beş ayrı kolu, beş ayrı yöne araç ve yaya yolu veren altından demiryolu geçen, altından ve üstünden karayolu geçen bu köprü aynı zamanda bir köprü ticaret merkezi olarak tasarlandı.

Kısa sürede Zonguldak’ın cazibe merkezi haline gelen köprüde filmler çekildi, birçok meslek örgütü, sendika ve siyasi partinin tarihsel yürüyüşlerine ve toplantılarına tanıklık etti.

Zonguldak Nostalji

Editör: Melisa Sapaz