Zonguldak Belediyesi tarafından ihalesi yapılan ve yıkımına başlanan Fevkani Köprüsü’nde asfaltın altında kullanılan çeliğin sağlamlığı tartışmaları alevlendirdi.

Trafik cezaları bu kez havadan geldi! Trafik cezaları bu kez havadan geldi!


Depreme dayanıksız olduğu iddia edilen köprü ayaklarında iş makinelerinin dahi kırmakta zorlandığı beton yapının altındaki iskelet yapıda aşınma veya paslanma olmaması dikkat çekti.
Alman MAİG firması tarafından 1956 yılında yapımı tamamlanan Fevkani Köprüsü’nde en az bin 200 ton çelik ağırlığının olduğu tahmin edilirken yıkımı için 3 milyon 450 bin TL ödeme yapılacak.


2023 Ekim ayı itibari ile güncel hurda demirin kilosu 9,5 TL’den satılırken bin 200 ton çelik hurdanın en az 12 milyon TL civarında olması gerektiğini belirten vatandaşlar ve siyasiler
“Hiçbir şey için geç değil. Köprüyü makineler bile zor yıkıyor. Güçlendirebilir ve yeniden kullanıma açabiliriz” çağrısında bulundu.
Zonguldak Belediyesi’nin köprünün hurda fiyatı farkı ve yıkımı konusunda yeni bir açıklama yapması bekleniyor.

Öte yandan köprü sağlam şeklinde yapılan paylaşımların yanı sıra köprünün çürük noktalarının da görselleri sosyal medyada hızla yayıldı. Köprü sağlam diyenlere taşıyıcı kolonlardaki paslanma ve çürümenin net göründüğü fotoğrafları paylaşan Deniz Kavraz şu ifadeleri kullandı:

Editör: U. G.