Edevlet Bilgileri

İnternet Üzerinden İşsizlik Maaşı Başvurusu Nasıl Yapılır?

Sigortalının işini kaybettiğinde aldığı işsizlik ödeneği (maaş) belirli koşullar altında ödenir. Bu maaşı almak isteyen kişiler, internet üzerinden işsizlik maaşı başvurusu nasıl yapılır merak ediyor.

Abone Ol

Bu ücretten yararlanmak için çalışanların belirlenmiş kriterleri karşılaması gerekir. İşsizlik ödeneği, çalışanlara işsiz kaldıklarında maddi destek sağlamak için önemlidir ve maaşlarından kesilen işsizlik sigortası geri ödemeleri olarak düşünülebilir.

İşsizlik Maaşı Alanların Hakları Neler?

İşsizlik maaşı, aylık maaşınızın sabit bir kısmını ikramiye olarak öder. İşsizlik sigortası, çalışanların işsiz kalmaları durumunda mali yardım almalarına yardımcı olur. İşsizlik ödeneği, işsizlik sigortası kapsamında ödenen aylık ödemelerdir. İşsizlik maaşı alanların hakları şu şekildedir:

·         Genel sağlık sigortası (Başvuru sahibinin yakınları da sağlık sigortası kapsamındadır.),

·         İş aramayı kolaylaştırmak için bölgelere ve uzmanlık alanlarına göre bir personel sevk sistemi getirme çabaları,

·         Mesleki gelişim, eğitim ve mesleki eğitime katılmak.

İşsizlik maaşı, aylık işsizlik sigortası primlerinin belirli bir oranda geri ödenmesi olarak görülebilir. İşsizlere yardım etmek için devletin, çalışanın maaşına ek olarak çalışan tarafından ödenen primler olan işsizlik yardımı sağlaması gerekiyor.

İşsizlik Maaşı Başvurusu Ne Zaman Yapılır?

İşsizlik maaşı almak isteyen işsiz, iş akdinin sona ermesinden itibaren 30 gün içinde başvurabilir. 30 günlük süreyi aşan işsizlik maaşı başvurusu geç kabul edilecektir. İşsizlik maaşı alabileceğiniz belirli bir gün sayısı vardır ve geç kalan gün sayısı bu süreden düşülür.

Örneğin, 600 gün işsizlik sigortası ödeyen bir kişi 180 gün işsizlik maaşı alacaktır. Ancak işçinin işten çıkarılma tarihinden itibaren 30 gün içinde başvurmaması ve işten çıkarmanın 10 gün ertelenmesi durumunda 180 gün süresi 170 güne indirilir.

Online İşsizlik Maaşına Nasıl Başvurulur?

İşsizlik maaşı online başvuru adımları şu şekildedir:

·         İŞKUR web sitesine “iş arayan” olarak kaydolun. Eğer böyle bir seçenek görmüyorsanız, öncelikle “İnternet Şube” butonuna tıklayın, giriş ekranı gelecektir.

·         Bireysel Kullanıcı bölümünde, “İşsizlik Yardımı Talep Et” bölümüne tıklayın.

·         Bu sırada ekranda bir bilgi formu belirir. Bu formu okuduktan sonra, bir sonraki adıma geçmek için “Onayla” düğmesini tıklayın.

·         Ekrana gelen alana işin bitiş tarihi yazılır. İstihdam Bitiş Tarihi, kişinin işine son verildiği tarihtir. Ancak yine aynı ekranda istenen alanlara doğru ve eksiksiz bilgiler girildikten sonra “İleri” butonu seçilir. İşten çıkarıldığınız işyerinin il ve ilçesini giriniz.

·         Bundan sonra, uygulamayı tamamlamak için “Kaydet” düğmesini tıklayın.

Kişinin cep telefonuna bilgilendirme Sms’i gönderilecektir. Bu sayede internet üzerinden işsizlik maaşı başvurusu nasıl yapılır öğrenmiş olursunuz.

İŞKUR şubesi aracılığıyla işsizlik maaşı başvurusu yapmak için işsizlik maaşı başvuru formu, nüfus cüzdanı, e-devlet beyannamesi ve işsizlik maaşı formu alarak en yakın İŞKUR şubesine teslim etmeniz gerekmektedir.

{ “vars”: { “account”: “G-PS7CWR0GE0” }, “triggers”: { “defaultPageview”: { “on”: “visible”, “request”: “pageview”, “vars”: { “title”: “Name of the Article” } }, “clickOnHeader”: { “on”: “click”, “selector”: “#header”, “request”: “event”, “vars”: { “eventCategory”: “examples”, “eventAction”: “clicked-header” } } } }