Hayati Yılmaz'ın yazısı şu şekilde;
Ereğli'de batan gemi, daha bir ay önce mayın tehlikesi atlatmış.
Kargo gemisi Kafkametler' in, Ukrayna yakınlarında , Romanya’nın Sulina Deniz Kanalına girmek üzereyken 5 Ekim 2023 saat :09:30 civarında Karadeniz'deki Tuna Deltası demirleme noktasında deniz mayını tarafından vurulduğu bilgisi yabancı denizcilik sitelerinde yer aldı.
Bunun üzerine ; İstanbul’daki Kafkametler Denizcilik İşletmesi “ patlama geminin 20 metre kıç tarafında meydana geldiğini ve zarar görmediği “ yönde açıklama yapmış.
Fakat aynı sitenin iddiasına göre ; geminin balast tankı hasar gördüğü ve saat 12:20 civarında gemi yeniden yola çıktığı haberi yapılıyor.
Ukrayna'nın Vilkovo limanına, Tuna Deltasına ulaşan gemi , aynı gün saat: 14:30 civarında buraya demirliyor.
6 Ekim'de nehrin yukarısına doğru seyrine devam edildiği bilgisi veriliyor.
Geminin, nehir gemisi olduğu dün açıklanmıştı. Bu tip gemiler açık denizden nehre girebilecek gövde yapısına sahip.
Şimdi akıllarda şu soru kalıyor ! Gerçekten gemi hasar gördü mü ?
Balast Nedir ?
Geminin alt kısmında bulunan ve geminin yükü ve deniz yüzeyinde dengesini sağlayan içi su dolu tank .
Gemilerde balast suyu, gemilerin taşıma kapasitesinin yaklaşık %30-35'ini oluşturan yüksüz durumda, seyir sırasında denge sağlamak ve manevra yeteneklerini geliştirebilmek için gemide ayrı bir tankta yer alan deniz suyudur.
Ereğli’de batan geminin dengesini sağlayamaması ve mendireğe çarpıp batması acaba balast tankındaki bu hasardan mı kaynaklandı ?
Herhalde bu soruların cevapları, batık geminin su yüzeyine çıkarılmasından sonra yapılacak incelemeden sonra anlaşılacak