Facebook’tan yapılan açıklamaya göre Meta (veya eski adıyla Facebook), video uygulaması TikTok ile rekabeti kızıştıracak bir hamle attı. İlk olarak Instagram’da yayınlanan Reels özelliği, şimdi de Facebook’a geliyor. Geçtiğimiz dönemde Türkiye’deki Facebook kullanıcıları arasında test edilen Meta Reels artık 150’den fazla ülkede kullanılabilecek.

Sosyal medya devinin açıklamasına göre Facebook Reels, içerik oluşturucularının yayınladıkları videolardan para kazanmalarına olanak tanıyan yeni özelliklere sahip. Reels’in Facebook için sunulan bu genişlemesi, genç kullanıcılar arasında popüler olan TikTok ve Snapchat gibi uygulamalarla rekabet eden Meta’nın günlük kullanıcı sayısını artırmaya yardımcı olabilir.

Facebook Reels nasıl kullanılır?

İlk olarak Eylül ayında ABD’de piyasaya sürülen Facebook Reels, kullanıcıların 30 saniyelik videolar kaydetmesine olanak tanıyordu ancak şirket, küresel genişlemeyle birlikte Reels’in uzunluğunu bir dakikaya çıkardı. 2020’den beri Reels, Facebook’un ana şirketi Meta’ya ait fotoğraf ve video hizmeti Instagram’da da mevcut.

Facebook Reels ile para kazanmak

Facebook, daha fazla reklam türünü test ettiğini ve Reels videolarının kaç kez görüntülendiğine bağlı olarak içerik oluşturucularına 35.000 dolara kadar ödeme yapacağını söyledi. Ayrıca kullanıcıların, video sahiplerine “Star” (Yıldız) adı verilen özellik aracılığıyla bahşiş verme yeteneğini de kullanıma aldı. Şirket, içerik oluşturucularına her yıldız için 1 sent ödeyecek. Bu özelliğin Türkiye’de olup olmayacağı henüz belirsiz.