Avrupa Zonguldaklılar Derneği, Zonguldaklı gurbetçilerin havalimanında yaşadıkları bagaj sorunu nedeniyle çağrıda bulunarak; “Avrupa Zonguldaklılar Derneği olarak, tüketicilerin ve üyelerimizin haklarını dile getirip çözüm için sesimizi yükseltirken yalnız kalıyoruz. Bu havalimanını sadece üyelerimiz değil, herkes kullanıyor. Dolayısıyla bu sorun herkesi ilgilendirmektedir” demişti.
Zonguldak Havalimanı Yönetim Kurulu Bşk. Yrd. ve Sorumlu Genel Müdürü Recep Kahya, Zonguldak-Almanya uçuşlarında kargo taşımacılığı yapıldığı ve yaşanan bagaj sorunu iddialarına açıklık getirdi. Kahya, kargo taşımacılığının yapılmadığını belirterek; “Zonguldak-Almanya uçuşlarında hiçbir şekilde Kargo taşımacılığı yapılmamıştır, yapılamaz. Çünkü Havalimanımızın şuan için kargo taşımacılığı yapacak bir birimi veya müsaadesi olmadığı gibi, fiziki anlamda öyle bir alanımız ve kargoyu taşıyacak yer hizmetleri ekipmanları da yoktur” dedi.
Kahya’nın açıklaması şu şekilde:
“Yanlış bilgi 1. Öncelikle siz değerli dernek yöneticilerimizin, Karaelmas diyarının tüm STK yöneticilerinin ve basın mensubu arkadaşlarımızın bilmesini isterimki;
Ne dün-ne bugün, Ne Sunexpres-Ne Corendon, Ne Şahsım-Ne bir başka iş insanı için, Ne Almanya-Zonguldak ne de Zonguldak-Almanya uçuşlarında hiçbir şekilde Kargo taşımacılığı yapılmamıştır, yapılamaz. Çünkü Havalimanımızın şuan için kargo taşımacılığı yapacak bir birimi veya müsaadesi olmadığı gibi, fiziki anlamda öyle bir alanımız ve kargoyu taşıyacak yer hizmetleri ekipmanları da yoktur. Sivil havacılık kuralları gereği fotoğraf çekimi yasak olduğu için bagaj alanının fotoğrafını burada paylaşamıyorum. Ancak arzu eden basın mensubu veya dernek yetkilileri gelip görmek isterlerse memnuniyetle gezdirip göstermeye hazırım. Lütfen bu dedikoduları dikkate almayın ve kul hakkına girmeyin.
Yanlış bilgi 2. SUNEXPRESS veya birilerinin açıktan para kazanma konusu.
Ben burada SUNEXPRESS havayollarının savunmasını yapacak değilim ancak ne SUNEXPRESS ne bir başka havayolu şirketi bilhassa Zonguldak uçuşlarında para kazanmak amaçlı yük satmaz. Tam tersine müşteri memnuniyeti yaratmak adına yük satar. Bundan bir başkası da yararlanmaz, yararlanamaz.
Peki bunun çözümü nedir?
Zonguldak havalimanı olarak bu problemi 2 yıldır yaşamaktayız. Çözüm noktasında bugüne kadar yapmış olduğumuz girişimler doğrultusunda SunExpress Almanya müdürümüz Recep Akın beyinde hazır bulunduğu Kasım ayında Antalya da yapılan toplantıda konuyu Genel Müdür dahil hepsine anlattım. Kendileri de bize şu konuda söz verdiler.
1-SUNEXPRESS bilet satış sisteminde gerekli düzenlemeleri yaparak bilhassa yük bırakmaların yoğun yaşandığı Ağustos-Aralık dönemi Zonguldak çıkışlı uçuşlarda önceden fazla bagaj satın alınmasına izin verilmeyecek.
2-Zonguldak uçuşlarına kalkış performansı daha yüksek uçaklarla operasyon yapılacak.
3-Sadece bu dönemlerde yolcuların havalimanına fazla bagajla gelmemeleri, ödemek isteseler de bagajlarının bir sonraki uçakla gönderilebileceği söylenecek.
4-1 Nisan 2025 tarihi itibari ile bu uygulamaya geçilecektir.
Benimde siz dernek yöneticisi arkadaşlarımdan ricam bu konuyu whatsapp gruplarında değil, ilgili havayolu şirketlerine mail atarak dile getirmenizdir. Arkadaşlar hiçbir havayolu şirketi bilerek yolcusunun bagajını bırakmaz. Düşünün ki kalan bagaj ne zahmet ve maliyetlerle müşteriye ulaşıyor. Bazen personelimiz bagajları yükledikten sonra pilot aşırı rüzgarlardan dolayı pist başından geri dönüyor ve bagaj indirtiyor. Bunu burada teknik olarak anlatmak mümkün değil. Ancak takdir edersiniz ki bu havalimanı ekibi olarak bizleri de zor duruma düşürüyor. Yine bu konuda bilgi almak isteyen arkadaşlar varsa önümüzdeki hafta sonu Gelsenkirchen de olacağım. Dernekte bu konuyu enine boyuna anlatmak, çözüm yolu bulmak adına STK larla birlikte çalışmak isterim."