Bakan Uraloğlu Zonguldak’ta ve ilçelerinde devam eden yol projelerinin son durumunu aktararak “Son 21 yılda Zonguldak’ın ulaşım ve iletişim yatırımlarına tam olarak 39 milyar 411 milyon TL harcadık” dedi.
Bakan Uraloğlu’nun Zonguldak açıklaması şu şekilde:
“Zonguldak sadece bir maden şehri olarak anılmıyor. Kıyılarındaki doğal gaz kuyuları ile bir enerji şehri olarak görülüyor. Zonguldak yıllarca taş kömürüyle Anadolu topraklarını ısıttı. Şimdi doğal gazıyla Türkiye'yi, milleti ısıtacak, fabrikalara enerji sağlayacak. Zonguldak, inşa ettiğimiz tünel ve köprüler, gelişen ulaşım ağları ve faaliyete geçen dev Filyos Limanı ile uluslararası bir lojistik üs olarak Türkiye'yi dünyaya bağlayacak. Zonguldak emeğin başkenti olarak zirvedeki yerini koruyacak
Bakın, sadece Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak son 21 yılda Zonguldak’ın ulaşım ve iletişim yatırımlarına tam olarak 39 milyar 411 milyon lira harcadık.
2003’e kadar sadece 22 kilometre bölünmüş yolu varken, 182 kilometre daha ekleyerek 204 kilometreye çıkardık.
Bölünmüş yollarla ilimizi Bartın’a, Bolu’ya ve Düzce’ye bağladık.
Dolayısıyla Ankara’ya, İstanbul’a, tüm Türkiye’ye bağladık.
İl genelindeki bitümlü sıcak kaplamalı karayolu uzunluğunu 16 kilometreden 221 kilometreye çıkardık.
Buraya gelmeden önce Zonguldak’ın iki büyük ilçesi Ereğli ve Devrek arasındaki ulaşım standardını yükseltecek olan Ereğli – Devrek Yolu’nda incelemelerde bulunduk.
Mevcut haliyle 57 km uzunluğunda hizmet veren yolumuzu proje ile 1,5 km kısaltıyoruz ve ulaşım süresini 65 dakikadan 45 dakikaya düşürmeyi hedefliyoruz.
44,5 km’lik kesimini sathi kaplamalı tek yol olarak tamamladık.
Kalan 11 km’lik kesimde yol yapım çalışmalarına devam ediyoruz.
Zonguldak’ta yapım çalışmaları devam eden en önemli karayolu projelerimizden biri hiç şüphesiz Batı Karadeniz Sahil Yoludur. Projesinin önemli bölümü, oluşturan Zonguldak-Kilimli-Filyos- Çatalağzı Yolu projesidir.
6-7 metre genişliğindeki mevcut yol 34,3 km uzunluğunda, bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yol olarak projelendirilmiştir.
Projemizin tamamlanmasıyla birlikte Filyos Limanına daha güvenli ve konforlu seyahat yapılabilmesi sağlanacaktır.
Böylelikle; mevcutta 45,6 km olan yol 34,3 km’ye düşecek, seyahat süresi 71 dakikadan 25 dakikaya inecektir.
Güzergah ile Sinop, Bartın ve Zonguldak illerinin Düzce, Sakarya, Kocaeli ve İstanbul’a ulaşımı kolaylaşacaktır.
İlk aşamada bu projenin Zonguldak-Kilimli arasında kalan 6,5 km’lik kesimini tamamlayarak 5 Şubat 2022 tarihinde hizmete sunduk.
Bu yol hattında yer alan Prof Dr. Teoman Duralı Tünellerini açtık.
Ağır sanayisi olan Zonguldak ile Kilimli’yi birbirine bağlayan yolda, tüneller ve bağlantı yollarıyla hızlı, konforlu ve güvenli ulaşım tesis ettik.
Güzergâhta 4,5 km kısalma sağladık, 40 dakikada geçilen güzergahı 35 dakika kısaltılarak seyahat süresini 5 dakikaya indirdik.
Zonguldak’tan ayrılmadan önce yine gün içinde Fevkani Köprüsü ve Yeni Kavşağı ile Türkali Şantiyesinde de incelemelerde bulunacak ve yapım çalışmalarını yerinde göreceğiz.
1956 tarihinde inşa edilen mevcut Fevkani Köprüsü’nün ekonomik ömrünü tamamlaması nedeniyle, bu köprüye alternatif olacak köprü ve kavşak projesini hayata geçiriyoruz.
Proje kapsamında 33 metre uzunluğunda ve 22 metre genişliğindeki çelik köprümüzü döşeme seviyesinde tamamladık.
Kavşak yapım çalışmalarımız da devam ediyor.
Proje ile Devlet yolu üzerindeki trafiğin sürekliliği ve yol bütünlüğünü sağlayarak, trafik yoğunluğunun önüne geçeceğiz.
Kıymetli Kardeşlerim,
Sultan Abdülhamit döneminde hazırlanan ‘Anadolu'da Genel Üretim Raporu’nda dahi yer alan milletimizin 150 yıllık hayali Filyos Limanı’nı da hayalden gerçeğe dönüştürdük.
4 Haziran 2021’de Cumhurbaşkanımızın teşrifleriyle hizmete açtık.
Karadeniz hinterlandının en önemli limanı oldu.
Liman, yıllık 25 milyon ton konteyner elleçleme kapasitesi ile büyük tonajlı gemilerin yeni adresine dönüştü.
Ayrıca doğalgaz arama ve çıkarma çalışmaları sırasında Kanuni ve Fatih Sondaj Gemilerinin yanı sıra sismik arama ve tarama gemilerine de ev sahipliği yaptı.
Hiç şüphesiz ardında yükselen organize sanayi alanıyla da bölgenin sanayi ve ticaret faaliyetlerinin gelişimine büyük katkılar sağlayacak ve yeni istihdam alanları açacak.
Yine, Zonguldak’ın demiryolu ağının gelişmesi için de büyük projeler hayata geçiriyoruz.
İl sınırları içerisindeki 71 km’lik demiryolu hattının tamamını yeniledik.
Zonguldak Gar Binasının komple tadilatını yaptık.
Irmak-Karabük-Zonguldak Rehabilitasyon ve Sinyalizasyon Projesi ile demiryolu ağının hepsini yeniledik.
Şimdi Irmak-Karabük-Zonguldak Elektrifikasyon Projesi ile hattı elektrikli hale getirecek çalışmalara başladık.
Aynı şekilde Filyos Limanı ve Filyos Endüstri Sanayi Bölgesine İltisak Hattı Bağlantısı da sağlayacağız.
Karasu Limanı–Akçakoca–Ereğli Limanı-Bartın Limanı Demiryolu’nun revize, etüt projesini de tamamladık.
Yapılan her yol, okul, hastane, köprü, fabrika…
Denizlere indirilen her bir gemi, göklere yükselen her bir SİHA, raylarda yeni yeni demiryolu hikayaleri yazan her bir milli trenimiz, uzay vatanımızda kapsama alanımızı genişleten her bir uydumuz… Kutlu davamıza sahip çıktığımızın göstergesidir.
Çünkü bu başarılar düşmanlarımızın yerinde sayan bir Türkiye hayallerinin boşa çıktığının en büyük kanıtıdır.
Biz bu yatırımları sadece yol olsun, köprü olsun, fabrika olsun diye ya da seçim malzemesi olsun diye yapmıyoruz.
Ortada büyük bir resim var… Güçlü Türkiye resmi…
Yapılan tüm yatırımlar ve hizmete alınan tüm projeler tek tek bu resme vurulan fırça darbeleridir.
Güvenli, hızlı ve kolay ulaşım; ticaretin, üretimin ve ihracatın en önemli bileşenidir.
Bakanlık olarak Zonguldak için planladığımız her bir projemizin bölgenin ticaret, üretim ve turizm faaliyetleri potansiyelini katbekat arttıracağına inanıyoruz.
21 yıldır ülkemize çağ atlatan AK Parti Hükümetleri Türkiye Yüzyılı’nda da bu kutlu yolculuğunu hızını arttırarak devam ettirmektedir. Bu yolculukta teşkilatlarımız ve halkımız ile bir araya geldiğimiz Şehir Buluşmaları birlik ve beraberliğimizin daha da perçinlenmesi anlamında çok büyük bir önem taşımaktadır.”