Bir
Yıllardır Mithatpaşa Tüneli başta olmak üzere bu şehrin insanlarının hak ettiği hizmetlerin takipçisi olmaya çalıştık.
Mithatpaşa ve devamındaki yollar sayesinde geç de olsa gerçekleşen hayallerimizi olduğu haliyle paylaştık.
Yapılana teşekkür ettik.
Eksiği güzel güzel izah etmeye çalıştık.
Arkamıza hiç bir siyasi partiyi, hiç bir siyasetçiyi, hiçbir çıkar ilişkisini almadık.
Ekip arkadaşlarım bilir.
Böyle yorumlanabilecek tavır ve davranışlardan her zaman kaçındık.
Bizim için okurlarımızla kurduğumuz ve pekiştirmeye çalıştığımız güven ilişkisi her şeyin üzerinde geldi.
Böyle de devam edecek.
*
İki
Kimse yola karşı değil ama hepimiz yol yapılırken yaşanan soygunlara karşıyız! Yılların özlemi Mithatpaşa Tünelleri, Kilimli Tünelleri ve Kilimli sahil yolu hizmete açılacakken baştan beri uyarmaya çalıştığımız işler olmuş. Karayolları’nın yöneticileri sahilin dibine yol yapmayı uygun görmüş, müteahhit firma ÖDF ise dalga kıranları yapılmayan sahilde adeta maden bulmuş!
*
Üç
Bizim siyasetçimiz, bürokratımız projenin güzelliklerini paylaşırken başına gelebilecekleri dert etmemiş.
Cumhurbaşkanı Sayın Erdoğan’a ve Ulaştırma Bakanı Sayın Karaismailoğlu’na gerçekleri anlatmamış veya anlatamamış!
*
Dört
Ve gelen dalgalar şimdilik yolun kaldırım bölümünden bir kısmı parçalamış.
Fotoğraflara yansıdığı gibi öyle yolda büyük parçalanmalar olmamış ama bundan sonra olabilecekler için net bir sinyal vermiş.
Bizler ve diğer meslektaşlarımız haliyle olup biteni haber yapmış.
*
Beş
İlk yayını karayolu sular altındayken Ali Sencer Arslan yaptı.
Kariyer’den Umut Şekerci’nin paylaştığı asfaltın parçalandığı gösteren fotoğraflar eşliğinde bir haber daha yapıldı.
Sonra Atilla Öksüz olay yerine giderek yaptığı yayında sadece doğruyu göstererek hizmete teşekkür etti, burada dalga kıranların neden yapılmadığını da kamuoyu adına sordu.
*
Altı
Sahildeki bu yayın sonrası Kilimli Belediye Başkanı Sayın Kamil Altun ile yine Kilimli Aslankayası ve devamında Kilimli sahilinde yapılan yayında, yapılan çalışmanın güzelliği, bölgeye ve Filyos ile bağlantısı tamamlanması durumunda şehre katkılarını anlatırken dolgu çalışmasının zamanında yapılmamış olmasının doğuracağı tehdit ve risklerin varlığına dikkat çekildi. Bizzat Sayın Kamil Altun da aynı şekilde sözlerini paylaşarak takipçi olacaklarını ifade etti.
*
Yedi
Sayın Erdoğan’ın Zonguldak gezisinde bu durumun aciliyetinin iyi anlatılamadığı durumda; sürecin uzayacağı ve yolun ileride daha büyük zararlar göreceğini en yalın, tarafsız haliyle anlatmaya çalıştık.
Bu haberleri yaparken ki Sayın Adnan Küçükvar ile yaptığımız röportajda da bahsettiğimiz gibi hiçbir politik kısır döngünün veya polemiğin parçası olmayacağımızı anlattık.
*
Sekiz
Ve son olarak Ali Sencer Arslan arkadaşımız Eren Aşkar ile birlikte yolun son durumunu göstermek için gittiler.
ÖDF’nin sorumlusu da çıkmalarını söylemiş.
Bizim çocuklar çıkışa yakın bir noktaya kadar ilerleyip oradan yayına girdiler.
Sonra da saldırı oldu.

*
Dokuz
Öncelikle, her iki arkadaşıma böylesine provakatif ve saldırgan tavır karşısında gösterdikleri sağ duyuları için teşekkür ederim.
Hem kendilerini korumaya çalıştılar hem de firma yetkilisinin kendilerine müdahalesine engel oldular.
Görüntüler açık.
Yorum sizlerin.
*
On
Üzücü olay sonrası haberi paylaşan meslektaşlarımıza, geçmiş olsun dilekleri için arayanlara da ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
*
On bir
AK Parti’nin çok sayın milletvekilleri, belediye başkanları ve bazı parti yöneticileri bu haberlerden rahatsız oluyor. 
Oysaki en başta projedeki eksikleri gösterip yaptırması gerekenler de bizzat kendileri değil miydi?
En başta kendilerinin arayıp doğrunun en doğru şekilde anlatılması adına basına ve bizlere teşekkür etmeleri gerekmez miydi?
Hele ki Sayın Muammer Avcı’nın!
ÖDF’nin!
Sen doğruyu doğru anlatamazsan, eksiği saklamaya çalışırsan, yapılan işlerin büyüklüğünü ve güzelliğini de gölgelersin!
*
On iki
Bugüne kadar hiçbir zaman hizmetleri, yatırımları gölgeleme gibi bir çabamız olmadı olamaz. Ama eksikleri, hataları ve özellikle karayollarındaki soygunları da görmezden gelmemizi beklemeyin. 
Mesela Zonguldak Ankara yolunda onuncu kilometrede şu fore kazıkların çakıldığı yerde yaşanan rezaleti de gündeme getirmiştik. 
AK Parti Milletvekili Sayın Hamdi Uçar, haberimizin ardından; “Burayı bu şekle getiren ve projeyi yapanlar ile onaylayan Karayolları yetkilileri yargılanmalı” demişti. Peki sonuç? Orası yine çökecek!
*
On üç

Sonuç olarak, yaşananlarla ilgili yanlış ve kasıtlı şekilde kamuoyu oluşturmak isteyenler, niyetimizi sorgulamak isteyenler olabilir.
Sürecin en doğru şekilde anlatılabilmesi adına bunları yazmam farz oldu.
*
On dört

Kilimli Sahil Yolu’nda kot düşürerek, dalga kıran yapmadan yol yapılmasıyla ilgili olarak ÖDF ve Zonguldak’taki komisyoncu - siyasetçi danışmanına da ayrıca sorularımız olacak? 
*
On beş

Bu saldırı olayını sürekli köpürterek önünüze getirme gibi bir tarzımız yok. Ama sürecin takipçisi olacağız.
Derdimizi ve yaşananları doğru anlatabilme adına bu kadar uzun yazdığım için özür diliyorum.
Arkadaşlarıma geçmiş olsun dileklerimizi iletiyor, meslektaşlarımıza, geçmiş olsun dileklerini ileten ve düşüncelerini paylaşan okurlarımıza teşekkür ediyoruz...