Başkanlar, yetkililerin soruna çözüm bulamaması halinde 15 Ekim 2023 tarihinden itibaren istemeyerek de olsa Türkiye genelinde ücretsiz taşıma yapamayacaklarını açıkladılar. Türkiye geneli tüm il ve ilçelerde faaliyet gösteren 28.100 özel halk otobüsü, 85 kurum ve kuruluşu temsil eden Tüm Özel Halk Otobüsleri Birliği (TÖHOB), bugün yayımladıkları basın bildirisiyle artan maliyetler sonucu sektörün yok olma tehlikesi ile karşı karşıya kaldığını açıkladı. Yayımlanan ortak bildiride; Bakanlığın ücretsiz taşıma için aylık ödediği gelir desteğinin iki günlük taşımayı bile karşılamadığını, ücretsiz taşımanın şehit aileleri, gaziler ve emniyet mensupları dışında özel sektörde zaman kaybetmeden sonlandırılması gerektiği belirtildi.
Yapılan yazılı açıklamada şu hususlara dikkat çekildi:
“Türkiye geneli tüm il ve ilçelerde faaliyet gösteren 28.100 özel halk otobüsü, 85 kurum ve kuruluşu temsil eden TÖHOB Derneği olarak buradayız.
Salgın dönemi, artan maliyetler, son dönemde akaryakıta gelen zamlar ve bu zamların tüm gider kalemlerine yansıması toplu taşımayı özel sektör açısından sürdürülemez hale getirmiştir. Kamu kaynağı ile belediyelerin bile sürdürmekte zorlandığı toplu taşımada esnaflarımızın hali içler acısıdır ve acil tedbir alınmalıdır. Bir sektörün yok olmasına göz yumulmamalı, esnaflarımız kaderine terk edilmemelidir.
Türkiye genelinde faaliyet gösteren tüm özel halk otobüsü başkanlarımız esnaflarımızın çaresizliğine çözüm bulmak için buradadır.
Yolcularımızı sıkıntıya sokmadan, mağduriyete yol açmadan, on binlerce ailenin geçim kaynağı ve mesleği olan bu sektör yok olmadan yetkililerin bir çözüm bulacağı inancıyla buradayız.
Çözüm bulunmadığı takdirde bırakın ücretsiz taşıma yapmayı yakıt dahi alamayacak olan esnaflarımız zaten çalışamayacaklardır. Yetkililere çağrımızdır; -Tüm vergilerini istisnasız ödeyen esnaflarımız için sürdürülmesi imkansız hale gelen toplu taşımada kullanılan akaryakıtta vergi muafiyeti acilen sağlanmalıdır,
-Ücretsiz taşıma şehit ailelerimiz, gazilerimiz ve emniyet mensupları dışında özel sektörde zaman kaybetmeden sonlandırılmalı ya da kamu araçlarında geçerli olmalıdır. Kamu aracı olmayan illerde ise biniş başına ödeme yapılmalıdır.
Hiç kimse kendi öz sermayesi ile yatırım yaptığı bir işte ücretsiz hizmet yapmak istemez. Çok suiistimal edilen ve ihtiyacı olmayana da verilen ücretsiz seyahat hakkı adil değildir.
Bakanlığın ücretsiz taşıma için aylık ödediği gelir desteği de iki günlük taşımayı bile karşılamamaktadır dolayısıyla biniş başına ödeme yapılmalıdır.
Çok suiistimal edilen ücretsiz binişlere biniş veya saat kotası konulmalıdır.
Aslında taleplerimizin haklılığı "Siz ücretsiz hizmet yapar mısınız?" sorusunun cevabındadır.
Çözüm üretilmediği takdirde "zaten battık ne olacaksa olsun" diyen esnaflarımızın 15 Ekim 2023 tarihinden itibaren istemeyerek de olsa Türkiye genelinde ücretsiz taşıma yapamayacağımızı kamuoyuna saygıyla duyururuz.
Tüm Özel Halk Otobüsleri Birliği Üye Başkanları” Çözüm üretilmediği takdirde "zaten battık ne olacaksa olsun" diyen esnaflarımızın 15 Ekim 2023 tarihinden itibaren istemeyerek de olsa Türkiye genelinde ücretsiz taşıma yapamayacağımızı kamuoyuna saygıyla duyururuz.