Diğer

YHT'nin güzergahı nasıl olmalı? İşte cevabı!

Düzce Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ayhan Şamandar’ın (Yüksek Hızlı Tiren) YHT’nin Ankara, Gerede, Bolu, Düzce, Hendek, Sakarya, İzmit, Gebze, İstanbul istikametinden geçmesi adına imza kampanyası başlattı.

Abone Ol

Türkiye için büyük öneme sahip olan Yüksek Hızlı Tren projesi, ülkemizin en önemli projelerinden biri olarak öne çıkıyor. Ancak, Eskişehir rotasıyla ilerleyerek Bolu, Düzce gibi kentleri ziyaret etmemesi, bu bölgelerde karışıklığa neden oluyor. Düzce Üniversitesi, YHT'nin rotasının gözden geçirilmesi gerektiğini ve Bolu ile Düzce üzerinden geçmesinin daha mantıklı olduğunu savunuyor.

Prof. Dr. Ayhan Şamandar, Yüksek Hızlı Tren projesinin rotasının yeniden değerlendirilmesi için önemli bir adım attı. Şamandar, Ankara-İstanbul hattının rotasının inceliklerine dikkat çekiyor. Bu hat üzerinde sadece Sakarya ilinin hizmet verdiğini belirtiyor ve Ankara-Sincan-Çayırhan-Sakarya kesiminin zorlu topoğrafik yapısının inşaat maliyetlerini artırdığını vurguluyor. Bu kesim için 49 tünel ve 25 viyadük yapılması gerektiğini ifade ediyor. Projenin toplam maliyetinin 6 milyar Dolar olduğunu ve bu güzergahta her gün 23,328 kişinin taşınması gerektiğini söylüyor. Kendini amorti etme süresinin ise 30 yıl olduğunu belirtiyor.

Alternatif bir rota önerisi

Prof. Dr. Şamandar, ayrıca bu güzergahın Kuzey Anadolu fay hattının üzerine inşa edildiğine dikkat çekiyor ve deprem riskinin ciddi olduğunu vurguluyor. Bu nedenle, daha verimli ve ekonomik bir alternatif rota öneriyor. Şamandar, Ankara-Kızılcahamam-Gerede-Bolu-Düzce-Hendek-Sakarya-İzmit-Gebze-İstanbul güzergahını öneriyor.

{ “vars”: { “account”: “G-PS7CWR0GE0” }, “triggers”: { “defaultPageview”: { “on”: “visible”, “request”: “pageview”, “vars”: { “title”: “Name of the Article” } }, “clickOnHeader”: { “on”: “click”, “selector”: “#header”, “request”: “event”, “vars”: { “eventCategory”: “examples”, “eventAction”: “clicked-header” } } } }