Zonguldak’ta bitmek bilmeyen trafik sorunu vatandaşların tepkisini çekmeye devam ediyor. Özellikle uzun araç kuyruklarının oluştuğu Gazipaşa Caddesi, Uğur Mumcu ve Ayyıldız Kavşağı‘nda trafik yoğunluğu hat safhada.
Jeoloji Yüksek Mühendisi Ali Baltaş, Zonguldak’taki trafik sorununa çözüm önerisi sundu. Baltaş; “Önerim dünyanın bazı kalabalık şehirlerinde uygulandığı gibi “Trafik Yoğunluğu Ücreti” alınmasıdır. Böylece kent merkezinde araçların park etmesi ve duraklama yapmaları azaltılarak araç trafiği daha da hızlandırılabilir. Yanı sıra belediye şu anda yol kenarlarına park eden araçlardan aldığı ücreti Trafik Yoğunluğu Ücreti adı altında alarak gelirinden mahrum olmaz” dedi.
Baltaş’ın konu ile ilgili açıklaması şu şekilde:
“ZONGULDAK KENT MERKEZİNDEKİ TRAFİĞE ÇÖZÜM ÖNERİSİ “TRAFİK YOĞUNLUĞU ÜCRETİ”
Fevkani Köprünün yıkılmasından sonra daha da görünür bir hal alan Zonguldak kent merkezi trafiğinin çözümüne ilişkin çeşitli çevrelerden köprü, alt geçit, üst geçit vb. çözüm önerileri tartışılmaya başlandı. Bu şehirde yaşayan bir kent sakini olarak ben de bir öneri sunuyorum. Üstelik bu öneri diğer öneriler gibi yüksek maliyetli değil ve yapımı da çok zaman almayacak. Sadece idareci iradesiyle hayata geçirilebilecek durumda.
Zonguldak kent merkezinde trafik yoğunluğunun yaşanmasının ana nedeni kent sakinlerinin de bildiği gibi ilin çok dar bir alana kurulmuş olması ve bu alandaki alternatifi olmayan dar yolların kenarlarının da belediye tarafından otopark olarak kullandırılmasıdır. Yanı sıra yol kenarlarında otopark olarak kullanılan alanların dışında kalan diğer alanların büyük bir bölümünü de halkımızın ceza almayı da göze alarak araçlarını park ederek ve duraklama yaparak işgal etmesidir. Bu durumda kent merkezinde hareket eden araçlara karayolunda daha dar bir yol alanı kalmakta ve trafik yavaşlamaktadır.
“TRAFİK YOĞUNLUĞU ÜCRETİ ALINMALI”
Şehir merkezindeki araç trafiği yoğunluğunun azaltılmasına karşı çok fikir arasından daha doğru fikir çıkar düşüncesinden hareketle benim önerim dünyanın bazı kalabalık şehirlerinde uygulandığı gibi “Trafik Yoğunluğu Ücreti” alınmasıdır. Günün belirli saatlerinde trafik kazası, yol çalışması vb. nedenler dışında aşağıda anılan yolları kullanan araçların park etmeleri, duraklamaları ve belirli bir sürede geçmemeleri halinde trafiği durdurmadan uzaktan araç plakalarını okuyabilen ve geçiş sürelerini izleyen elektronik sistemlerle belgelendirilerek Trafik Yoğunluğu Ücreti alınmalıdır. Bana göre bu yollar Gazipaşa ile Uzun Mehmet Caddeleri, Acılık ve Soğuksu semtlerindeki yollar ile Uğur Mumcu ve Ayyıldız kavşakları olmalıdır.
Böylece kent merkezinde araçların park etmesi ve duraklama yapmaları azaltılarak araç trafiği daha da hızlandırılabilir. Yanı sıra belediye şu anda yol kenarlarına park eden araçlardan aldığı ücreti Trafik Yoğunluğu Ücreti adı altında alarak gelirinden mahrum olmaz. Halkımız toplu taşıma araçlarına, dolmuşlara ve ücretli taksilere yönlendirileceğinden şoför esnafımızın da geliri daha da artar. Ayrıca trafik yoğunluğunun azaltılması egzoz kaynaklı hava kirliliğinin azaltacağından kent merkezindeki hava kalitesi iyileşir.
“KARŞI ÇIKANLAR OLABİLİR”
Yaptığım bu öneriyi bu hayat pahalılığında saçma bulan ve karşı çıkanların çok olacağını şimdiden öngörebiliyorum. Trafik Yoğunluğu Ücretinin alınmasının gündeme geldiği tüm şehirlerde bu konu yoğun olarak tartışılmış ve tartışılmaktadır. Buna karşı benim savunmam ise kent merkezinde daha öncede yavaş akan trafiğe rağmen alternatif bir yol olan Fevkani Köprünün yıkılmasını destekleyen veya sessiz kalan necip halkımızın gelinen bu aşamada payının olmasıdır. En çok oyu alarak yetki sahibi olanların görev süreleri içinde yaptığı uygulamanın sonucuna yani trafik yoğunluğunda artışa alışan halkımız Trafik Yoğunluğu Ücretini de ödemeye alışır. Hatta uygulama başladıktan sonra destekleyenlerin oranı bile artabilir. Olan benim gibi hem Fevkani Köprünün yıkılmasına karşı çıkanlara ve hem de Trafik Yoğunluğu Ücretini ödeyenlere olur ki ben de bunu ülkemizdeki demokrasi anlayışının gereğidir diyerek sineye çekerim.”