Dijital çağın getirdiği fiziki etkileşim zorunluluğunu ortadan kaldırma özelliği, fuarcılık sektörünün geleceğini tartışmaya açtı. Özellikle salgın döneminde, sektörün geleceği hakkında birçok olumsuz kehanet ortaya atıldı.

TOBB Türkiye Fuarcılık Sektör Meclisi'nin, sektörün sorunlarını ilgili makamlara taşıyarak çözüme kavuşturduğunu belirten ALZ Yönetim Kurulu Başkanı Cihat Alagöz, fuarcılık ile ilgili yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:

“Fiziki etkileşim zorunluluğunu ortadan kaldıran dijital çağ, fuarcılık sektörünün geleceğini de tartışmaya açtı. Özellikle de salgın döneminde sektörün geleceği üzerine pek çok olumsuz kehanet ortaya atıldı. Hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağı, yeni nesil dijital pazarlama teknolojilerinin fuarların önemini azaltacağı, klasik fuarcılığın yerini sanal fuarcılığın alacağı öngörülerinde bulunuldu. İşte bu dönemde Türkiye fuarcılık sektörü, kendisine tehdit oluşturacağı iddia edilen dijital çağın araçlarını ve kavramlarını kendini geliştirme fırsatına çevirmeyi başardı. Yeni dönemin sunduğu imkanlar sayesinde Türkiye fuarlarının önce kapsama alanı genişledi. Sınır ve bölge ülkeleri ağırlıklı ziyaretçi deseni, küresel ölçeğe taşındı. Nitelikli yabancı ziyaretçi sayılarındaki artış, Türkiye fuarlarını çekim merkezi haline getirdi. Türkiye’de düzenlenen gıda, mobilya, ev tekstili, makine, tekstil, konfeksiyon, tarım, mermer, doğaltaş, halı, ambalaj, plastik, otomotiv sanayisi ve seramik gibi ülkemizin rekabet üstünlüğü olan sektörlerin uluslararası fuarları, yoğun katılımcı ilgisi nedeni ile tabiri caiz ise kapalı gişe düzenlenir hale geldi. Artan katılım talepleri, mevcut fuar merkezlerinin revize edilmesi yönündeki gelişmeleri gündeme taşıdı.

Aynı şehirdeki benzer fuar sorunu bitirildi

‘Aynı şehirde, aynı veya yakın tarihlerde benzer konuda birden fazla fuarın düzenlenmesi’ Türkiye fuar sektörünün en büyük sorunuydu. TOBB Türkiye Fuarcılık Sektör Meclisi’nin öncülüğünde, sektörel derneklerin oluşturduğu istişare mekanizmaların da etkisiyle bu sorun gündemden düştü. Birbirlerinin büyümesine engel teşkil eden birçok orta ölçekli fuar birleşerek dev fuarlara dönüştü. 2024 yılında daha fazla yabancı katılımcı ve ziyaretçinin ilgisine mazhar olan sektörün 2025 yılında da bu büyüme trendini sürdüreceği görüşündeyim. Avrupa Birliği ülkelerinin uygulamakta olduğu sıkı vize politikalarının sürmesi, özellikle Orta Doğu ve Afrika’dan Avrupa pazarına erişmek isteyen firmaların yönünü Türkiye’ye çevirdi. Suriye’de yaşanan müspet gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkması ümidinde olduğumuz barış ve istikrar ortamının da başta Güneydoğu Anadolu’da düzenlenen bölgesel nitelikteki fuarlar olmak üzere ülke genelindeki fuarlara çok olumlu yansıyacağı düşüncesindeyim.

Sektörün sorunları ilgili makamlara taşındı

TOBB Türkiye Fuarcılık Sektör Meclisi olarak tespit ettiğimiz sorunlar, TOBB Başkanımız Rifat Hisarcıklıoğlu tarafından ilgili makamlara taşınarak çözüme kavuşturuldu. Döviz Kazandırıcı Hizmetler Sektörlerine Yönelik Teşvik Mekanizması’nın içerisine fuarcılık sektörümüzün de dahil edilmesi de önemli bir başka gelişmeydi. Fuarlarımıza katılan ihracat odaklı firmalarımıza ve bu fuarların yurt dışındaki tanıtımına büyük katkı sağlayan Ticaret Bakanımız Sn. Ömer Bolat’a ve çok kıymetli Ticaret Bakanlığı bürokratlarına teşekkürlerimi sunarım. Revize edilmek üzere 2024 yılında durdurulan KOSGEB Fuar Katılım Desteği Programı’nın da yeniden yürürlüğe konulmasını temennisindeyiz. Üretici ülkelerin fuarlarının büyüme trendi içinde olduğu küresel fuarcılık endüstrisinde, 2025 yılında Türkiye fuarcılık sektörünün de yeni başarı hikayeleri yazacağı inancındayım.”

Zonguldak’ın her yerinde… Şahmelik otunun faydaları nelerdir? Zonguldak’ın her yerinde… Şahmelik otunun faydaları nelerdir?

Editör: U. G.