Hayati Yılmaz Zonguldak havalimanını kullanan bir ailenin sadece gidiş ve geliş yol masrafının 77 bin TL’den fazla olduğunu belirterek, “Ankara ve Zonguldak arasında ne fark var?” diye sordu.
Yılmaz ayrıca paylaşımında logo tasarımında haçlı seferlerinin sembolü haline gelen kalkan göndermesini de eleştirerek şu ifadeleri kullandı.
“Zonguldak Havaalanı Yönetimi, kurumsal logo yarışması yapmış ve birinciyi belirlemiş.(1)
Eminim tasarımcılar bir birinden güzel eserlerini yollamıştır.
Fakat içlerinden öyle bir tasarımı birinci yapmışlar ki ; ilk görüşte haçlı seferlerinin sembolü haline gelen gamalı haç ve askerlerin zırhlarına benzettim. (2)
Şekli elmasa benzeten tasarımcı bunu düşünememiş demek ki !
Ama olay zaten logo değil.
BİR LOGO DA BENDEN !
Mesela ben de bunun üzerine bir logo tasarladım. Sırf gıcıklık olsun diye (3 numara sarı olan)
Benim logomun ana teması para, hem de Euro cinsinden.
Logonun , akılda kalıcı olması gerekir..
Gurbetçilerin Zonguldak Havaalanı dendiğinde ilk aklına geldiği şey 'çok pahallı 'olmasıdır.
Ama olay zaten logo değil.
GURBETCİLERİ KİM SOYUYOR ?
Zonguldak Havaalanını kullananların büyük çoğunluğu ,Almanya'da yaşayan gurbetçiler.
Yıllarca 2000 Km'yi arabaları ile kat ederek izinlerini kullandılar. Artık çoğu yaşlandı. Araba kullanamaz durumdalar. Hatta bazıları yürüme zorluğu çekmekte. 60 yıllık yaşanan gurbetin yorgunluğu var üzerlerinde. Ama hala bitmeyen memleket hasreti. Bazılarının artık cenazeleri gelmekte.
Ankara ,İstanbul'a dahi uçakla gelemeyecek kadar yaşlılar var.
İşte bütün bunlar Zonguldak'ta havaalanı olması ile kolaylığa dönüşmüştü.
Ama düşmeye gör.
İstanbul-Ankara veya Düsseldorf- İstanbul gidiş dönüş; 300 Euro (8.991 TL ) (yaz aylarında).
Düsseldorf- Zonguldak Havaalanı uçak bileti ise 650 Euro (19.481 ). Oysa İstanbul veya Ankara ile Zonguldak arasında ne fark var ki ?
4 kişilik bir ailenin Almanya'dan Zonguldak'a uçuş masrafı 77 bin 924 TL oluyor.
Düsseldorf - Ankara 3 saat 15 dk ise Düsseldorf- Zonguldak 3 saat 20 dk. Aradaki fark sadece 5 dakika. Ama bilet parası birbirinin iki katı.
Bu kadar fark nereden kaynaklanıyor.
Bu haksız kazanç kimin cebine gidiyor ?
Kim bundan nemalanıyor ?
Kim komisyon alıyor ?
Kimler buna göz yumuyor ?
Artık yaşlı olan gurbetçilerin (Birinci Kuşak) başka alternatifi kalmamasından kim avantaj sağlıyor ?
Olay zaten logo değil.
Gurbetcileri kim soyuyor ? “