2010 yılından bu yana hizmet veren Merkezi Hekim Randevu Sistemi’ne (MHRS) gelen şikayetler her geçen gün artıyor. Çözüm platformu Şikayetvar’ın açıkladığı verilere göre MHRS ile ilgili gelen şikayetler son bir haftada yüzde 165 artış gösterdi. Hastalar aylardır ilgili bölüme randevu bulamamaktan şikayet ederken, çözüm beklentilerini Şikayetvar üzerinden duyurmaya çalışıyor. Platform tarafından açıklanan verilere göre Sağlık Bakanlığı ile ilgili şikayetlerin de son bir haftada yüzde 39 arttığı gözlemleniyor.
BAKANLIK ONAYLI RANDEVU SİSTEMİNİ HAYATA GEÇİRDİ
Öte yandan Sağlık Bakanlığı gerçekleştirdiği yeni düzenlemeyle bu sorunu çözmeyi amaçlayarak ‘Onaylı Randevu Sistemi’ni hayata geçirdiğini açıkladı. Yeni uygulamada hastalardan randevu tarihinden bir gün önce saat 20.00'ye kadar onay isteniyor. Randevu onayı MHRS internet sitesi ve çağrı merkezi üzerinden verilirken; onay vermeyenlerin randevusu iptal ediliyor. Onaylı randevu sisteminde, randevuların iptal edilmesinin ardından boş kalan kapasite sistem üzerinden randevu alamayan ancak talep bırakan hastalara devredilecek.