GÜNDEM

Önlemler neden alınmadı! "Defalarca uyardım gücüm yetmedi"

Z HABER Genel Yayın Yönetmeni Atilla Öksüz’ün, Kozllu Sahil Yolu’ndaki Ömer Asaf Nart’ın ölümü ile sonuçlanan kaza sonrası yollarda önlemlerin alınmasına yönelik çağrısına Turgut Aydın’dan yanıt geldi.

Abone Ol

Z HABER Genel Yayın Yönetmeni Atilla Öksüz geçtiğimiz günlerde Kozlu Sahil Yolu’nda yaşanan kazanın ardından sahil yolu üzerinde ve Çatı Kebap önünde trafik güvenliği konusunda sorunları kaleme aldı. Öksüz’ün köşe yazısının ardından CHP önceki dönem Belediye Meclis Üyesi Turgut Aydın konuyu defalarca gündeme getirdiğini ancak gücünün yetmediğini ifade etti.

Aydın Atilla Öksüz’e gönderdiği mesajında şu ifadelere yer verdi

“Atilla kardeşim, Ömer Asaf Nart ile ilgili yazını okudum. Bu konuyla ilgili olarak 2009 yılı ilk meclis üyeliğimden itibaren bu konuyu çok defa dile getirdim. TED Koleji önüyle ilgili Burçin Bahadır ile görüştüm, “Biz masrafını karşılarız” dedi, olmadı. Çatı Kebap önü ile ilgili arıtma hattı döşenirken bu geçidi yapalım dedim. Belediye Başkanı Muharrem Akdemir’i bizzat yerine getirdim, nasıl ve nereden yapılacağını ve ne kadar masraf olacağını anlattım. O zamanki mekan sahipleri (Ali Ar ve Hakan Gülay ile oturdum, anlattım) masrafın bir bölümünü biz karşılarız dediler. Zaten yol kazıldığı için çok az bir masraf ile bu yapılabilecek idi, olmadı. Maalesef baştaki iradenin vizyonu, öngörüsü, yeteneği, bilgi becerisi, tecrübesi vs. ile ilgili olarak bu işler yapılabileceğini o zamanlar gördüm. Bu ve bunun gibi birçok nedenlerden dolayı ben başkan olmak istedim. Konuşulacak çok şey var ama baltanın sapı bedenimden… Sağlıkla kal. (Bu süreçte üç belediye başkanına da konuyu çok ayrıntılı anlattım, gücüm yetmedi…)”

Öte yandan Turgut Aydın 2019 yılı Aralık Ayı Belediye Meclis Toplantısında gündem dışı söz alarak çağrısını tekrarlamıştı:

Aydın meclis toplantısı esnasında yaptığı konuşmasında şu ifadelere yer vermişti:

“6’ncı madde ile ilgili ben şahsım adına şimdi kent konseyi bir yazı yazmış, burada şu cümleden yola çıkarak yayaların kendi güvenliği, yayaların güvenliği öncelikli olduğunu anlamında söylüyor. Ben bu yaya güvenliğinden yola çıkaraktan Zonguldak da karşılaştığımız bir takım kara noktaların yaya güvenliği açısından dikkate alınması anlamında size bilgi vermek istiyorum. Bunlardan bir tanesi belediye hizmet binasının hemen arkasındaki hem demir yolu geçişi hem de karayolu geçişinin olduğu bir nokta. Burada daha önce yaralanmalı ve ölümlü bir sürü kazalar oldu. Dolayısıyla burası Zonguldak yaya açışından kara noktalarından bir tanesi. Yine Milli Egemenlik Caddesi Çatı Kebap ın olduğu yer, hemen karşısı otopark. Dolayısı ile oradaki mekanlara gelecek olan otoparka arabasını park ediyor ve o yoldan karşıya geçiyor. Burada ölümlü kazalar oldu. Yine TED Koleji sizin de mezun olduğunuz bizimde velisi olduğumuz okulun önü. Dolmuşlar hemen okulun önündeki durakta insanları indiriyor. Bir kısmı TED Kolejine okula geçiyor, bir kısmı da karşıya geçiyor. Rampadan süratli gelen araçlar o noktayı görmüyor, orada kazalar neden olabiliyor. TED Koleji çıkışında öğrenciler o yolu kullanıyor. Buralarda Karayolları alt geçit şeklinde örneği de Fevkani köprüsünün altında kare kesit olarak değerlendirdiğiniz bu geçitlerle beraber yaya güvenliği anlamında bunanla ilgili daha önce bir çalışma yapmıştık. Bunu göz önünde bulundurursanız sevinirim.”

{ “vars”: { “account”: “G-PS7CWR0GE0” }, “triggers”: { “defaultPageview”: { “on”: “visible”, “request”: “pageview”, “vars”: { “title”: “Name of the Article” } }, “clickOnHeader”: { “on”: “click”, “selector”: “#header”, “request”: “event”, “vars”: { “eventCategory”: “examples”, “eventAction”: “clicked-header” } } } }