Her kriz bir fırsattır…
İşini bilenler için söylenen bu söze harfiyen inananlar kütüğünde ben de varım.
Gök kubbenin altında yarım asrı aşan hayat yolculuğumuzda yaşayarak, gözlemleyerek bu sözün doğruluğunu tecrübe ettik.
Pandemide de gördük bunu.
Gıda, tarım, temizlik ve lojistik sektörleri krizi fırsata çevirdi.
Sektörün iş bilenleri, “At binenin, kılıç kuşananın” deyip büyüdükçe büyüdüler.
Lakin bugüne kadar hiçbir kriz, Gökçebeyli hemşehrimiz Fehmi Pazarlı kadar fırsata dönüştürülemedi.
ATV’de Esra Erol’un sunduğu gündüz kuşağı programına katılan eşinin iddiaları üzerine yayına katıldı.
Eşinin iddialarına cevap vermesi beklenen Fehmi Pazarlı, "Öncelikle kestane balının diyarı Zonguldak Gökçebey Pazarlıoğlu köyünden tüm dünyaya selamlar" diyerek konuyla ilgisi olmayan bir giriş yaptı.
Bir anda herkesi şaşkına çevirdi.
İnternet ve sosyal medya, “Kestane balının diyarı Zonguldak'tan herkese selamlar” şeklinde kısalan sözüyle yıkılıyor.
Sokakta, köşe yazılarında, dizilerde, ödül törenlerinde her yerde bu konuşulur oldu.
Müthiş zeka ürünü sözünü o andaki durumu kurtarmak için söylediğini belirtse de Fehmi Pazarlı artık bir fenomen.
Gazeteciler, reklamcılar onun peşinde koşuyor
Krizler fırsata çevrilir de, milyonların izlediği ulusal bir televizyon ekranında yaşadığı krizi böylesine fırsata çeviren başka bir kişi görülmüş değil.
Mizahı izaha dönüştürme fırsatı
Mizah-ironi şeklinde de olsa “Kestane balı diyarı” olarak anılmaya başlanan Zonguldak aslında farkında olmayan bir değerini hatırladı.
Zonguldak ormanlarındaki zengin kestane bitkisi örtüsü ve besin kaynağı kestane balı…
Zonguldak İl Özel İdaresince yayınlanan bir belgeselde, Zonguldak’taki orman alanlarının yüzde 70’nin kestane ve orman gülü bitkisinden oluştuğu belirtiliyor. Bölgede üretilen ve tıbbi bal sınıfına giren orman gülü balı ile antibiyotik ve antioksidan özelliği en yüksek olan kestane balının Türkiye’nin diğer bölgelerindeki ballara göre en yüksek değere sahip olduğu vurgulanıyor.
Zonguldak Arı Yetiştiricileri Birliği Başkanı Abdurrahman Canlı ise Zonguldak genelinde bu yıl yüzde 80'i kestane olmak üzere 300 tonun üzerinde bal üretimi gerçekleştirilerek 60 milyon TL gelir elde edildiğini açıkladı.
Öte yandan ZHABER Genel Yayın Yönetmenimiz Atilla Öksüz de, kestane balının pazarlanması, kestane ağaçlarının korunması ve kestane balı üretimini etkileyen faktörlere dair videolu haber yayınladı.
Sayın Öksüz’ün bıraktığı yerden devam ediyorum.
Hani izahı olmayan şeyin mizahı olur denir ya, biz Zonguldak’taki kestane potansiyelimizi markalaştırıp izah edemedik. Şimdi mizah olarak önümüze düştü.
“Kestane balı diyarı” mizahını izaha ve fırsata çevirebilmek için;
Öncelikle Zonguldak’ta arıcılık geliştirilerek bal üretimi ve geliri artırılmalıdır.
Bu yeterli mi, tabi ki hayır.
Nasıl ki Bursa’da Kestane Şekeri marka oluşmuşsa; Zonguldak’ta da şeker, çikolata gibi kestaneden katma değeri yüksek türev ürünler üretilerek markalaştırılmalıdır.
İşte o zaman enerji verici bir besin kaynağı olan kestane ile Zonguldak’ın enerji başkenti olma konumunu katmerleştirebilir, kestaneyi de izaha ve fırsata çevirebiliriz.
KAYNAKÇA
1-https://www.youtube.com/watch?v=BVq6eKzrSzI
3-https://www.zhaber.com.tr/zonguldak/kestane-balinin-diyari-zonguldaktan-dunyaya-selamlar-h27603.html